Feng Shui bogactwa-dzieci.

Feng Shui bogactwa-dzieci.

Koniec późnego lata wiąże się z powrotami z wakacji i rozpoczynającymi  się wczesną jesienią zajęciami szkolnymi.

Czy będą to lekcje w szkole podstawowej lub średniej, czy też wykłady na uczelniach-zawsze                         w jednakowy sposób nowy rok szkolny będzie mobilizować przed wszystkim rodziców.

Jak jednak najlepiej wyprawić dzieci do szkoły?

Ponieważ bez względu na wiek, pociechy pozostaną zawsze dziećmi, błogosławieństwem lub  bogactwem- jak powiedzą Chińczycy przyjrzyjmy się  jak teoria i praktyka Feng Shui pomaga i pozwala regulować wzrostem naszego, młodego wiekiem, rodzinnego „majątku”.

Feng Shui pozwala na organizację przestrzeni dziecka od pierwszych dni jego narodzenia (ustawienia kołyski względem stron świata wyznaczonych przy pomocy kompasu) po ustawienie biurka w wieku szkolnym.

By precyzyjnie skorzystać z wiedzy i doświadczeń praktyków Feng Shui należy określić żywioły dziecka w chwili urodzenia i dobrać właściwe dla niego „ubranko” przestrzeni, kierunków, kolorów, itd.

Ale tak, jak z wiekiem dzieci szybko wyrastają ze swoich ubranek, tak szybko musimy reagować                      i dopasowywać aranżację wokół dziecka, szczególnie w okresie wzrostu intelektualnego, czyli okresu szkolnego.

Wiedza przekazywana przez wieki mistrzom(lub jak ich nazywamy współcześnie-konsultantom)  Feng Shui pozwala specyficznymi  algorytmami określić dominujące żywioły w zależności od wieku młodego człowieka i na ich podstawie, w sposób harmonijny zorganizować przestrzeń pociechy, np. poprzez właściwe ustawienie łóżeczek, czy biurek.

System temu służący  opiera się na wyznaczeniu tzw. cyfr Kua(kątów, domów),  które określają  właściwości żywiołowe i przestrzenne i(co bardzo ważne!)przypisują cyfrom Kua cechy obu półkul mózgu.

Pierwsza cyfra Kua wyliczona poprzez specyficzny algorytm, inny dla kobiet, inny dla mężczyzn określa właściwości lewej (intelektualnej) półkuli mózgu, a druga Kua określona systemem tabelarycznym pokazuje cechy prawej półkuli mózgu odpowiedzialnej za kreatywność i mentalność.

Ponieważ w dzieciństwie reagujemy na rzeczywistość właśnie w sposób emocjonalny, to odpowiedni opis  młodego człowieka, kierunkowy i żywiołowy uzyskamy na podstawie cech związanych z  drugą cyfrą Kua.

Mówimy też w tym okresie o dominacji prawej półkuli mózgu.

Później, w okresie dorosłości intelektualizujemy nasze życie stosując reguły rozumu, a więc do opisu zespołu właściwości człowieka dorosłego stosujemy opis wg właściwości pierwszej cyfry Kua.

Sytuacja dominacji półkul mózgowych znowu się zmienia, kiedy przechodzimy z okresu aktywności zawodowej i życiowej od późnego okresu dojrzałości-wówczas, na starość znów „zdziecinniejemy”, a do opisu zespołu cech wg Feng Shui zastosujemy drugą cyfrę Kua, opisującą prawą, emocjonalną półkulę mózgu.

Taka, naturalna kolej rzeczy, zamykająca koło rozwoju człowieka właściwa jest dla natury, z której wywodzą się wszelkie zasady działania Feng Shui i stosowane metody.

Oczywiście opisy i supremacja półkul mózgowych odwraca się u osób leworęcznych-dając jeszcze więcej możliwości interpretacyjnych i dostrojenia otoczenia do indywidualnych cech człowieka.

Pokażę analityczne podejście Feng Shui to na przykładzie Ani urodzonej 2 lutego 2012 roku, która włada dzielnie prawą rączką.

Jej pierwsza cyfra Kua: 9  związana jest z żywiołem Ognia, żywiołowością, radością, właściwą dla zawodów związanych z prawem lub estradą zacznie dominować zgodnie z regulowanym cyklami hormonalnymi rytmem za około 6 lat.

Do tej pory będzie dominować druga cyfra Kua: 3 opisująca właściwości żywiołu Drzewa, które symbolizuje także tradycje rodzinne i ciągły rozwój.

Ania będzie więc w sposób naturalny przypisana rytmom przyrody, będzie obecnie interesować się otoczeniem, właściwe kierunki ustawienia łóżeczka, a  w nowym  roku szkolnym biurka(tak, by dziewczynka była przodem) to kierunki: południowy, północny, południowo wschodni i wschodni.

W praktyce aranżacyjnej korzystam najczęściej się z drugiego kierunku(w tym przykładzie-północnego), wskazanego dla zdrowego rozwoju dziecka, gdyż pierwszy(południowy) właściwy jest dla rozwoju kariery zawodowej i pozyskiwanie z niej profitów finansowych-używam go do aktywizacji zawodowej  i biznesu dla dorosłych już, pracujących osób.

Często rodzice obserwują u śpiących niemowląt, że  same wyznaczają swoje optymalne ułożenie główki kręcąc się w łóżeczku lub kojcu, by znaleźć optymalny dla siebie kierunek ziemskiego pola magnetycznego.

Bardzo ważne, by ustawiając biurko zapewnić siedzącemu dziecku oparcie a ścianie za plecami, tak by nic nie rozpraszało młodego ucznia.

Dodatkowo, przestrzeń przed biurkiem lub zawieszone obrazy powinny zapewniać dziecku perspektywę, taką  jakiej będzie potrzebować w okresie intensywnego, szkolnego wzrostu.

Pokój  dziecka należy tak lokować lub odnajdywać w przestrzeni mieszkania, by nad nim nie znajdowała się łazienka, która swoimi odpływami kanalizacyjnymi,  w energetyczny sposób ograniczy uzyskiwane w szkole noty.

Wspomnę tylko o moich doświadczeniach z pracy konsultacyjnej, które mogą być wskazówką dla rodziców.

Poproszono mnie o pomoc w zakresie poprawy wyników szkolnych dziecka.

Chłopczyk miał problemy z koncentracją i przez to osiągał gorsze od swoich możliwości oceny, pomimo tego, że jego łóżko i biurko były ustawione zgodnie z indywidualnymi zaleceniami kompasu i zasadami ogólnymi.

Jednak w pokoju, który był także pokojem zabaw widoczna była imponująca kolekcja bojowych samolotów, podwieszonych do sufitu i pikując w stronę chłopca.

Wspaniałe zainteresowanie lotnictwem wojskowym doprowadziło do niezamierzonego ataku w stronę młodego modelarza, który przez to nie mógł się skupić i uczyć z odpowiednią skutecznością.

Przeniesienie zbiorów w inne miejsce w domu spowodowało w bardzo krótkim czasie nie tylko poprawę  ocen wynikającą z jakości przyswajanej wiedzy, ale też lepszy wypoczynek w nocy.

Feng Shui odnajduje w przestrzeni mieszkania lub domu strefę odpowiedzialną za dzieci.

Znajduje się ona w zachodniej części przestrzeni i odpowiada ona żywiołowi Metalu.

Zaburzenia energetyczne z tej strefy w prosty sposób przekładają się na problemy z dziećmi.

Wystarczy umieścić w niej biokominek, czerwony dywan, pomalować na purpurowo ściany, by szybko  pojawiły się problemy wychowawcze lub szkolne.

Efektem obecności opisanej wyżej dysharmonii będzie ciągły konflikt przekładający się na relacje                w rodzinie lub szkole, który dorośli tłumaczą często buntem okresu młodzieńczego.

Wystarczy tylko zabrać z tej przestrzeni wszystkie „ogniste” symbole, by zapewnić równowagę, gdyż żywioł Ognia energetycznie „topi” żywioł Metalu i powoduje niepotrzebny niepokój.

Natomiast, gdy nie jest możliwe zastosowanie powyższego zalecenia należy zastosować zasadę tzw. trzeciego elementu, pozwalającą doprowadzić układ energetyczny do harmonii.

Równowagę w tym przykładzie  zapewni aranżacja strefy odpowiedzialnej za dzieci, zgodna z symboliką żywiołu Ziemi, zawierająca kolorystykę ścian żółtą, ecru, wzory horyzontalne, np. tapet oraz postawione w tej przestrzeni puste wazy i gliniane donice.

Oprócz ogólnej strefy odpowiedzialnej za dzieci Feng Shui Szkoły Kompasu pozwala na odnajdywanie przestrzeni  odpowiedzialnej za każde dziecko indywidualnie.

Pomaga w tym specyficzna siatka Ba Gua(rys.), która naniesiona na plan mieszkania lub domu(pamiętajmy, że zawsze kierunkowo, tj. zgodnie z zaznaczonym kierunkiem północnym) wskazuje miejsca właściwe dla dzieci, w zależności od płci i kolejności urodzenia.

Odnajdziemy strefy:

-najstarszego syna-na wschodzie,

-średniego syna-na północny,

-najmłodszego syna -na północnym wschodzie,

-najstarszej córki-na południowym wschodzie,

-średniej córki-na południu,

-najmłodszej córki-na zachodzie.

Oczywiście, najczęściej będzie tak, że nie ma jednego lub więcej ogniw w rodzinnym kręgu, ale dzięki diagramowi z rysunku, w prosty i nieskomplikowany sposób znajdziemy miejsce, które po energetycznych porządkach zgodnie z zamieszczonymi na rysunku cyklami 5-ciu żywiołów pozwoli na uporanie się z problemami.

Można tego dokonać eliminując z otoczenia elementy wystroju żywioły skonfliktowane z żywiołem strefy lub wprowadzić ład energetyczny poprzez doprowadzenie energii trzeciego żywiołu, jak w przykładzie powyżej.

Gdy zaś wszelkie strefy i kierunki będą w sposób prawidłowy wykorzystane pozostanie zająć się wzmacnianiem strefy odpowiedzialnej za przyswajanie wiedzy.

Ta przestrzeń zlokalizowana jest na północnym wschodzie, jej żywiołem jest Ziemia.

By w sposób efektywny ją wzmocnić stosuję z powodzeniem kule kryształowe fasetowane różnej  wielkości i barwy.

Czołowi producenci wykonują je tak, że precyzyjnie szlifują na nich trójkątne fasety w układzie 6-ciu warstw po 24 szlify na każdej.

Tak wykonany, wysokiej jakości(ciężki) kulisty kryształ zawiesza się na specjalnej, czerwonej, splecionej tzw. magicznym splotem chińskiej nici  w najbardziej wysuniętej na północny wschód części pokoju ucznia.

Idealnie byłoby, gdyby zawiesić kryształ w świetle okna.

Wspaniała, czysta energia rozszczepionej wiązki światła powoduje zawirowanie wokół, a 144 tęcze docierają do aury młodego człowieka wspierając jego aspiracje naukowe, napełniając radością                      i optymizmem.

Kryształy takie stosuje się też z powodzeniem u osób dorosłych, by napełnić ich życie nową energią           i odciążyć od   ciągłego i depresyjnego zamartwiania się.

Kryształy takie stosuję także z powodzeniem w firmach, na „rozkręcenie” biznesu.

Warto też wspomnieć o tym, że metodami Feng Shui można efektywnie poprawić zdawalność i  oceny na egzaminach.

Szczególnie w okresie poprzedzającym matury mam dużo pracy umieszczając energetyzatory w strefie południowej domów i mieszkań abiturientów.

Obszar ten odpowiada aspektowi dobrej opinii, ocen i nosi nazwę Sławy.

By polepszyć noty wystarczy (oczywiście oprócz pilnej nauki) zawiesić w strefie południowej wspomnianą wyżej dużą kulę kryształowa, fasetowaną, np. o średnicy 40mm i znakomicie współpracujący z nią filtr energetyczny, który często widujemy na domach i firmach podczas wakacji na południu Europy.

Takie, wykonane ze szkła weneckiego w kolorze indygo „oko” o średnicy minimum 16 cm filtruje wszelkie negatywne energie(w tym oceny) pozostawiając tylko pozytywne noty.

Dzięki tym zabiegom nasze rodzinne skarby będą jeszcze bardziej błyszczeć w szkole i na uczelni, przynosząc zasłużoną satysfakcję  dumnym rodzicom!

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*